Media in L3 (dash en dot, beebot, coderups,...).


Dash en Dot:
zijn twee robots die nieuwsgierigheid aanwakkeren en vertrouwen geven aan kinderen terwijl ze spelenderwijs worden betrokken bij essentiële thema’s zoals leren samenwerken,
communiceren en digitale geletterdheid. Kinderen leren Dash en Dot besturen via Apps en raken zo bekend met de wereld van programmeren en coderen.

Co-de-Rups:
bestaat uit 9 gemakkelijk aan elkaar te koppelen delen die kinderen steeds anders kunnen ordenen om het speelgoed in een bepaalde richting te laten bewegen. 
Co-de-Rups kan vooruit, naar links, naar rechts, wiebelen, dansen of een paar seconden wachten voordat hij weer gaat bewegen.
Kindjes kunnen de delen zo ordenen dat Co-de-Rups naar doelwitten loopt die zij in de kamer hebben neergezet.
De gemotoriseerde kop met lichtjes, geluidjes en knipperende ogen brengt Co-de-Rups tot leven!
Klaar... instellen... coderen! Als kinderen de delen aan elkaar koppelen - op ontelbaar veel manieren - gaat Co-de-Rups vooruit, achteruit, naar links, naar rechts of vooruit.
Als de leerling ontdekt hoe Co-de-Rups moet lopen om het doelwit te bereiken, dan kan hij programmeren (en problemen oplossen)! 
Zo leren kinderen spelenderwijs coderen!

Bee-Bot:
is een kindvriendelijke robot in de vorm van een bij. Kinderen kunnen Bee-Bot bedienen met de zeven knoppen op zijn rug.
Om van punt A naar punt B te komen moet Bee-Bot van tevoren de juiste commando’s krijgen.
Bijvoorbeeld: twee stappen vooruit, een keer naar rechts en dan weer een stap vooruit.
Bee-Bot kan tot 40 stappen onthouden. Hierdoor zijn uiteenlopende opdrachten uit te voeren.
Ongeacht voor welke lessen Bee-Bot wordt ingezet, de uitdaging voor de leerling is om steeds vooruit te denken.
De complexiteit wordt bepaald door het niveau van de opdracht.
Opdrachten met Bee-Bot dragen bij aan oefening in logisch denken en probleemoplossende vaardigheden.
De leerlingen maken een plan, testen, evalueren en wijzigen het programma indien dat nodig is.

Klik op het toestel om de foto's te bekijken